Asiakastyö

Skanskan blogi:

Mitä palvelumuotoilu tarkoittaa uuden kodin ostajalle?

Asiakaskokemus ja palvelumuotoilu ovat lähellä sydäntämme. Meillä asiakaskokemus ja palvelumuotoilu tarkoittaa sitä, että asiakkaamme polku uuteen kotiin on mahdollisimman mukava ja vaivaton. Asiakaspolkumme vaiheita ja palveluita on ollut kehittämässä myös muotoilun asiantuntijoita. Meille johtotähtenä palvelun ja asiakaskokemuksen kehittämisessä on luottamus. Uuden kodin ostaminen on suuri päätös, ja asiakkaan pitää luottaa meihin, jotka olemme kotia rakentamassa.

Tärkeä osa asiakkaan polkua on sisustusvalinnat, jotka tehdään viihtyisässä Kotimyymälässä asiantuntevien asiakasvastaavien avulla. Sisustusvaihtoehtoihin voi tutustua lisäksi nettipalvelu KodinOnnen avulla, jossa asiakas voi testata erilaisia materiaaliyhdistelmiä mallihuoneistoissa ja laskea vaivattomasti mahdollisten lisätöiden hinnan. KodinOnni-linkki on kohdekohtainen. Tästä voit tutustua esimerkiksi Järvenpään Tupalankulman KodinOnni-palveluun.

Lisäksi uuden kodin hahmottamisessa on apuna visualisointikuvat, pienoismallit ja pohjakuvat.

Rakennusvaiheessa järjestämme mahdollisuuden käydä tutustumassa tulevan kodin työmaahan. Henkilöstöämme koulutetaan kohtaamaan asiakkaat siten, että asiakkaan on helppoa asioida kanssamme kaikissa polun vaiheissa. Asiakasta ei jätetä yksin muuton jälkeen, vaan asiakaspalvelupuhelin opastaa tarvittaessa ja ohjaa mahdolliset työpyynnöt oikeille henkilöille.

Asiakaskokemusta ja palvelun laatua mittaamme jatkuvasti tyytyväisyyskyselyjen, havainnoinnin ja muiden menetelmien avulla.

Lähestyvä opiskelijoille suunnattu RALAhack-tapahtuma Tampereella keskittyy palvelukonsepteihin rakennusalalla. Tapahtuma kokoaa yhteen eri alojen opiskelijoita kehittämään rakentamisen laatua ja asiakaskokemusta palvelumuotoilun keinoin. Tapahtumassa Skanskaa edustaa Toni Tuomola. Odotamme innolla hackathonista saatavia ideoita! Toivottavasti RALAhack-tapahtuman hackathon auttaa meitä jatkossa muotoilemaan palveluistamme entistäkin parempia. Seuraa tapahtumaa somessa: #RALAhack

Hanna-Kaisa Javanainen

Hanna-Kaisa Javanainen

Aloitin Skanska Kodeissa asiakaskokemuspäällikkönä toukokuussa 2015. Olen koulutukseltani tuotantotalouden diplomi-insinööri Otaniemestä, tosin pari ensimmäistä vuotta luin teknillistä fysiikkaa. Ennen Skanskaa olen työskennellyt asiakaskokemuksen, asiakaspalvelun ja laadun parissa toisella toimialalla.

Kirjoittajan tekstit

Lue lisää